allergi?

Nu har vi nyss kommit hem från vallentuna, va där å fika me l å hennes dotter m.
trevligt. Mysigt cafe va det oxå, me bra plats för vagnar. Det e skönt så man slipper tränga in den.

Imorse va jag till vårdcentralen me alva, hon har haft diaree en tid nu å sjukvårdupplysningen misstänkte allergi å tyckte jag skulle gå dit.
Läkaren på vårdcentralen va jättetrevlig å lyssna bra. Jag berätta att jag tidigare misstänkt mjölk allergi till henne å att jag pratat me bvc om det utan att få respons. Hon tyckte det va dåligt av dem eftersom alvas pappa har en del allergi. Så nu skulle hon skicka en remiss till barnmottagningen så dem får ta tester.
Känns skönt så man kan få reda på fall det e nåt, speciellt eftersom hon ska börja dagis nu å då krävs det läkarintyg om hon behöver annan mat lr nåt.

Kommentarer
Postat av: Tu Madre

Det kan vara laktos... Alice kan inte dricka större mängder av mjölk för då blir hon också dålig. Samma med vällingen (innehåller också laktos), dricker hon mer än en flaska/dag blir hon dålig. Men det finns laktosfri välling (som för övrigt är skiiiitdyr....)
Hoppas det går bra med Alva!

2008-02-08 @ 08:52:15
URL: http://www.tumadre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback