bröllop

Jaha då va helgen över igen, den kom å lika fort som den försvann.
Jag har haft det trevlig iallafall.
I lördags va vi på bröllop i katarina kyrka. Min kusin som gifte sig.
Jättevackert verkligen. Alva hade blev lite tråkad av sitta still efter ett tag, men me hjälp av smörgås rån gick det bra. Får ta sån lösning ibland.
Efter vigseln va det fest i en lokal i närheten.

Medans brudparet va på fotografering bjöds gästerna på champanj å tilltugg. Inte lite dricka heller.

Va bara att ta mer om man ville.

Alva fick krypa på golvet, å blyg va hon inte trots att det va MYCKET folk. Hon började krypa mellan folks ben.

Bustroll då=)


Till maten blev jag, alva å syrran plcerade me lita andra släktingar till brudparet. Alla prata inte svenska så man fick öva lite engelska.
Ovant, inte ofta man pratar det.
Den vegetariska maten som serverades till mig va:
Förrätt: potatis sallad me lite vanlig sallad.
Varmrätt: grönsaks burgare me potatis.
Efterrätt: cheesecake.
Dem andra bjöds på lite finare, rodjurs stek?
Vin i mängder fick man oxå, så fort glaset va slut kom servetriserna å fyllde på mera. Gott.
Alva hade lite svårt att somna, men inte konstigt me allt folk å ljud.
Somna iallafall tillslut i vagenen.
Vi kom hem vid alva ett ungefär, alva sov hos syrran på natten då jag slulle jobba sen på söndagen.
Jobbet gick bra, men seg va jag, vilket jag va hela dan sen oxå.
Å alva krångla igår me, vägra sova trots trötthet.
Sov inte mkt alls inatt.
Störd sömn rytm sen lördagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback