hel dag på dagis

Idag har vi vart på dagis hela dan, å alva kryper omkring å pratar massa.

Så det e skönt,lunchen gick bra , hon åt själv men me fingrarna=) Maten lades upp lite för sakta, så då börja hon skrika, temprament har hon denna lilla dam. men så kom vi till det där me vilning vilket va problemet för alva.

Hon e ju lite svår att få å vila, men tillslut gick det efter gungning i fammen.

Hon sov  i 50 min iallafall, så det e bra. Undra dock hur personalen ska få henne å somna sen?
Nästa vecka ska jag lämna henne själv för första gången, men det går nog.
Annars märkar man att hon börjat på dagis nu, hon e mkt tröttare på kvällarna.
igår fick jag typ kämpa för att hålla henne vaken till 6, sen somna hon direkt efter vällingen.

Idag fick jag brev från familjerätten, så fick tid dit i slutet av feb för att faderskapet inte va fastställt ännu.
Men frågan e hur mkt energi dem lagt ner för att hitta j, ur året som gått som borde dem fått tag på honom på nåt sätt. via brev, telefon lr njåt, ja nån gång lär han väl ha svarat i telefonen iallafall?
Jag går dit iallafall så får vi se vad som sägs.


Kommentarer
Postat av: Tu Madre

Jag unndrade också över hur fröknarna får barnen att somna. Det gick tydligen bra med alla barnen redan från start. Grejen är att barnen märker att det är dags att sova när fröknarna lägger ner dem. De ser ju att alla andra också ligger, så de gör det. Otroligt nog.

Hoppas det går bra hos fam.rätt. N j*vlar är det daggs att de gör nånting åt faderskapet!

/Teresa

2008-02-15 @ 21:34:15
URL: http://www.tumadre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback