våran dag

Vakna av att alva väckte mig vid 7 imorse,  va tvungen att verkligen kolla fall klockan stämde, vilket det gjorde.
Alva hade då sovit från 8 på kvällen till 7 på morgonen i sin säng,  helt otroligt. Hon brukar alltid villa komma över till min sing vid midnatt. Dagis som gjorde henne trött kanske.

strax innan halv begav vi oss till dagis, va skönt det känns å ha dagiset här utanför precis.
Slippa krångla  me bussar å så.
Lungt på dagiset idag, alla barnen va ute så bara alva + 2 andra nya inne.
Alva va försiktig i början å höll sig vid mig men sen börja hon krypa runt lite.
Va bara där en timme idag me, men nu blir det intensivare. 9.30-14 imorgon å på fredag.
Skulle egentligen vart korta dar då me men fick bli ändring så alva kan vänja sig, nästa vecka har jag intervju så då måste jag lämna alva själv där ett tag.
Imorrn blire lunch å vila där, undra hur det går. Alva som brukar va svår vilad, hemma brukar jag få ligga me henne å gunga lite å klia.

Efter dagis så gick vi ner centrum å mötte j å hennes son s, trevlig, va jättelänge sen vi sågs nu.
Vi luncha på farbror, lax å potatis blev sen kika vi lite i affärer innan vi drog till öppna förskolan så barnen fick leka lite. Va en dietist där idag, fick lite svar på frågor angående alvas mat då hon verkar va allergisk mot mjölk.
Stanna på öppnis i en å en halv timme sen va alva så trött men typiskt nog somna hon ändå strax innan man va hemma.

Vid middagen idag lät jag alva försöka äta lite själv, hon fick i sig maten men med hjälp av händerna.
Skeden verkar hon inte veta va hon ska göra med.
Hon va en liten kladdmaja vid maten,  halva ansiktet å hennes bordsplats va helt kladdigt. hihi.
titta här på pluttan.
image7

Känns som jag ska bli sjuk igen, har inte tid. Halsen känns lite sträv. Slurpar i mig kanjang så blir det nog bra.
funderar på att lägga mig strax, å läsa. Skönt å vila om man inte e alltför pigg.

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad kul att du skaffat blogg gumman!:)
Du får inte bli sjuk för på söndag ska vi leka o ha kul o då får du inte va sjuk hehe:P
puss

2008-02-13 @ 21:44:58
URL: http://misscarrolina.blogg.se
Postat av: sajbersonja

Vilket gulligt kort på Alva :)

2008-02-28 @ 13:46:34
URL: http://sajbersonja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback