nytt jobb?

Fredag morgon och alva e nyss lämnad på dagis, det gick bra idag och hon sa ingenting.
Kollade bara på mig när jag gick.
Nu ska jag fixa lite här hemma sen e det jobb som gäller i em/kväll.
Har tänkt å tänkt på det nya jobbet oxå.
Har inte skrivit om det här men har fått en fast tjänst på ett demensboende som skall öppna där jag jobbar nu.
Har inte tackat ja än, det för att jag va tvungen å fundera. Det e en hel del kvällar sen börjar man antingen 6.45-07.00
vilket inte funkar med dagis  lämningen. Visserligen ställer mina föräldrar upp å lämnar / hämtar då jag jobbar kväll men jag vill inte besvära för mkt. Men det  som e skönt me att börja så tidigt e att jag slutar 13.00 ett par gånger, perfekt då man har barn på dagis. Det där shemat blir bättre än det värdelösa schema jag har nu.
Jag borde ta det, ett fast jobb e vad som behövs, underlättar gällende en hel del.
Visst e tiderna jobbiga, men det e guld värt att jag ändå kan få hjälp även om jag känner att jag besvärar.
Sen vet inte jag om demens e nåt för mig, men det blir mindre enheter å lite mer trevligare då man äter tillsammans å så. Pröva på detta ger erfarenhet å det behövs alltid.


Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Du skriver ju att det schemat är bättre än det värdelösa som du har nu, så kanske du ska tacka ja ändå. Trots allt kan man ju alltid säga upp sig om det inte funkar. Du har familj som har möjlighet att ställa upp så jag tycker absolut att du ska våga chansa. Vem vet, det kanske funkar jttebra ändå? Kolla med dina föräldrar hur mycket de KAN ställa upp. Du berättade ju för mig att din mamma tyckte att du skule tacka ja och det låter ju lovande...

2008-10-10 @ 10:11:05
URL: http://tumadre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback