God morgon

Ny morgon och dags att ladda nya tag för kvällens och helgens jobb efter att ha varit hemma och vabbat nästan en vecka.
Alva är bättre så hon är på förskolan nu. Att gå dit va lungt, men när jag öppna dörren sa hon nej nej och ville inte gå in.
Jag lämnade över alva till en pedagog som jag vet alva trivs med och berättade även att alva slutar i om med semestern sen.
Hon visste hur jag kände sen vårat samtal förra veckan, så hon hade varit gullig och ordnat att alva skulle få föja med henne till en annan avdelning till hösten. Men jag tror ändå att det blir bäst för alva med dagmamma. Tryggare me samma person, mindre barngrupp m.m (Jag har själv märkt, det är en och samma personal alva tyr sig till.)
Var ju där en stund i går eftermiddag, först va alva blyg och våga inte hälsa men sen tog hon för sig bland alla leksaker, tog fram en bok och skulle läsa med henne b.la
Det kändes bra. Hon verkar lugn och bra med barn, det lilla man hann se. Det blir en grupp 6 barn, 4 tjejer och 2 killar.
På dagarna träffar dem andra dagmamme grupper här i området. Aktiviteter som dans med lärare, mulle m.m
Det bestämdes att den 10 augusti börjar nya inskolningen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den dagen som jag får barn skulle jag själv vilja ha dem hos dagmamma. Barngrupperna är på tog förstora på förskolorna i dag.

2009-06-08 @ 16:46:51
Postat av: Linda C

Förstår inte varför mitt namn försvann häromdagen då jag kommenterade några inlägg. Så den anonyma personen från 8 juni är jag.

2009-06-10 @ 17:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback