I'm back...

Länge sen man var inne på bloggen nu....men nu så e jag tillbaks om någon är intresserad.
Fredag 29 maj, å en ljuvlig sommardag har det varit.
Vi har varit lediga men började ändå dagen me att gå till dagis, fast bara för utvecklingssamtal.
Det var intressant att hur alva är där. Hon är som jag trott i princip.Den glada, snälla men har nu mer börjar säga ifrån om hon nån e.x tar hennes leksak. Hon är trygg men hon blir fortfarande alltid när man lämnar henne men kanske, kan ju bero på att hon tyvärr e sjuk alltför ofta.
Hon älskar att var ute..så fort dem pratar om att gå ut är alva först på plats vid dörren och med att ta på sig skor och jacka.
Hon älskar att sjunga och dansa..är väldig duktig på rörelser. Nämner dem en sång gör alva rörelserna till den.
Hon är bra på att lyssna och förstå, språket utvecklas bra enligt dem..det som jag har funderat lite över.
Hon har lätt att koncentrera sig på en sak, och vill gärna fullföja den.
Fick reda på att det i höst kommer ske förändringar på hennes förskola. Jag som hade trott att hon skulle få byta upp en avdelning, vilket jag tycker skulle va bra för hennes utvecklingen. Just nu är det mesta dels 1 åringar på hennes avd.
Men blir icke nån flyttning, då en avd ska stängas. Ny pesonal igen blir det. Känns rätt jobbigt då ingen av dem som jobbade där alva började är kvar. Men nu siktar dem på fast pesonal som sällan är sjuka / borta med.
Blir säkert bra till slut, men jag har lite funderingar jag..

                           

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback